Pejzažno slikarstvo i dalje je vrlo popularno među umjetnicima koji koriste uljane boje. Sjajni i intenzivni koloristički efekti na slici Wernera Maiera izvrstan su primjer impresionističkog uljanog slikarstva. Rad započinje akrilnim bojama za osnovni sloj, nakon čega se motiv razrađuje uljanim bojama. Umjetnik korak po korak pokazuje kako to funkcionira.
Materijali za impresionističko uljano slikarstvo
- Schmincke MUSSINI umjetničke smolno-uljane boje u sljedećim nijansama: Titanium opaque white (103), Zinc white (102), Lemon yellow (216), Cadmium yellow hue (209), Indian yellow (223), Naples yellow deep (232), Cadmium red light (356), Translucent Magenta (363), Alizarin madder lake (347), Cobalt-cerulean blue (475), Royal blue deep (486), Ultramarine blue light (491), Indigo (478), Prussian Paris blue (490), Cobalt turquoise (498), Burnt Siena (661), Raw Siena (660), Attish Light ochre (656), Deep ochre (653), Yellowish green (530), Oriental green (535), Sap green (526), Natural Bohemiangreen earth (646), Natural burnt Umber (666), Vandyke brown (667), Cold grey 1 (784) i Ivory black (780)
- Schmincke PRIMAcryl®: Titanium white (101), Yellow ochre (675) i Raw Umber (677)
- Schmincke pastel: English Red (022D)
- Kistovi za uljano slikanje
- Zategnuto i grundirano platno 80x60 cm
Koraci
1. korak
Bijelo platno premazujemo svijetlim okerom koristeći Schmincke PRIMAcryl® i puštamo da se osuši. Motiv skiciramo pastelnom kredom English red od Schmincke. Ključno je pravilno odrediti dužinu debla drveta uz potok kako bismo postigli dubinu u slici.
2. korak
Najprije nanosimo najsvjetlije i najtamnije dijelove slike koristeći Schmincke PRIMAcryl® Titanium white i Raw Umber, zatim puštamo da se osuši. Ovaj korak pomaže u stvaranju jasne koncepcije svjetla i sjene na slici.
3. korak
Započinjemo slikanje najudaljenijih dijelova pejzaža koristeći MUSSINI® uljane boje. Nebo miješamo od Royal blue deep, Titanium white i Cobalt-cerulean blue. Za udaljeni šumski kraj koristimo Prussian Paris blue posvijetljen Titanium white bojom.
4. korak
Odrazi potoka su fascinantni – može se reći da plavi svjetlosni odbljesci neba plešu na valovima. Sunčeva svjetlost pada na površinu vode u sredini slike, stvarajući prekrasan kontrast između žutih i plavih tonova. Mješavina Cadmium yellow hue, Indian yellow i Zinc white donosi sjaj. Zelene nijanse s obale, koje povezuju plavu i žutu boju, daju harmoniju vodi. Koristimo Ultramarine blue light, Cobalt-cerulean, Indigo i Ivory black za slobodne i izražajne poteze. Ivory black je ključna boja jer povećava kontrast i naglašava plastičnost valova. Pojedinačni potezi Royal blue deep boje pojačavaju intenzitet.
Zelene nijanse dobivaju se miješanjem plave i žute boje, a za dodatni sjaj dodajemo Yellowish green poteze. Titanium white povećava svjetlosni efekt. Crvenkaste biljke uz obalu, vidljive u bijelim odsjajima vode, slikamo nijansama Alizarin madder lake. Hladno siva (Cold grey 1) integrira svijetložutu boju u ritam slike.
5. korak
U ovom koraku uokvirujemo vodeni tok biljkama uz obalu. Sjene između vode i nasipa stvaramo bojama Vandyke brown i Burnt Siena. Grane koje izviruju s lijevog gornjeg kuta slike slikamo nijansama Raw Siena i Vandyke brown. Lišće koje prelazi iz svijetlog u tamno dočaravamo bojama poput Yellowish green, Oriental green, Sap green, Natural bohemian green earth i Burnt Umber, koji u tamnijim područjima sjenčamo Indigom. Oriental green i Cobalt turquoise koriste se za tamne listove koji reflektiraju hladne sjene. Cvjetovi na vrhovima grmlja u Lemon yellow boji dodaju toplinu i postaju naglašeni element na slici.
5. korak
U ovom koraku uokvirujemo vodeni tok biljkama uz obalu. Sjene između vode i nasipa stvaramo bojama Vandyke brown i Burnt Siena. Grane koje izviruju s lijevog gornjeg kuta slike slikamo nijansama Raw Siena i Vandyke brown. Lišće koje prelazi iz svijetlog u tamno dočaravamo bojama poput Yellowish green, Oriental green, Sap green, Natural bohemian green earth i Burnt Umber, koji u tamnijim područjima sjenčamo Indigom. Oriental green i Cobalt turquoise koriste se za tamne listove koji reflektiraju hladne sjene. Cvjetovi na vrhovima grmlja u Lemon yellow boji dodaju toplinu i postaju naglašeni element na slici.
6. korak
Kao završni dodir ovoj impresionističkoj simfoniji boja, dodajemo cvjetove od ružičaste do tamnocrvene nijanse, koji zrače u svim zamislivim tonovima. Koristimo Cadmium red light, Transparent Magenta i Alizarin madder lake. Tamnije sjene stvaramo Ultramarine blue light bojom, dok svjetlosne dijelove naglašavamo Titanium white bojom. Ovako postižemo igru svjetla i sjene koja obogaćuje cjelokupni dojam slike.
S ovim završnim potezima dobivamo skladnu i živopisnu ljetnu idilu uz potok, karakterističnu za impresionistički stil slikanja.