Art-Export 2020 Kft.
Artexport.hr
Opći uvjeti poslovanja
Ugovor sklopljen na temelju ovog dokumenta neće biti arhiviran (naknadno nedostupan, sklapanje ugovora dokazuju podaci o narudžbi), sklapa se konkludentnom radnjom, ne smatra se pisanim ugovorom, sastavljen je na mađarskom jeziku i ne upućuje na kodeks ponašanja. U slučaju pitanja vezanih uz rad web trgovine, postupak naručivanja i isporuke, stojimo vam na raspolaganju putem navedenih kontakata.
Ovi Opći uvjeti poslovanja primjenjuju se na pravne odnose na web stranici Pružatelja usluga (https://muveszellato.com/) i njegovim poddomenama. Ovi Opći uvjeti poslovanja kontinuirano su dostupni (i mogu se preuzeti, ispisati u bilo kojem trenutku) sa sljedeće web stranice: https://muveszellato.com//aszf.
Definicije:
Korisnik: Bilo koja fizička ili pravna osoba ili organizacija koja koristi usluge Pružatelja usluga i sklapa ugovor s Pružateljem usluga.
Potrošač: Korisnik koji je fizička osoba koja djeluje izvan svoje profesije, samostalnog zanimanja ili poslovne djelatnosti.
Poduzetnik: Osoba koja djeluje u okviru svoje profesije, samostalnog zanimanja ili poslovne djelatnosti.
Pružatelj usluga: Fizička ili pravna osoba ili organizacija bez pravne osobnosti koja pruža uslugu informacijskog društva i koja pruža uslugu
Korisniku i sklapa ugovor s Korisnikom.
Sadržaj
4. OPSEG PROIZVODA I USLUGA KOJE SE MOGU KUPITI I CIJENE
6. OBRADA I IZVRŠENJE NARUDŽBI
9. POSTUPAK U SLUČAJU ZAHTJEVA ZA JAMSTVO
11. POSTUPAK RJEŠAVANJA PRITUŽBI (ZA KORISNIKE KOJI SE SMATRAJU POTROŠAČIMA)
Obrazac za odustajanje od ugovora
1. PODACI O PRUŽATELJU USLUGA:
Naziv pružatelja usluga: Art-Export 2020 Kft.
Sjedište pružatelja usluga (i mjesto za rješavanje pritužbi): 1149 Budimpešta, Várna utca 6.
Kontakt pružatelja usluga, redovno korištena adresa e-pošte za komunikaciju s korisnicima: ugyfelszolgalat@artexport.hu
Broj registracije tvrtke pružatelja usluga: 01-09-988578
Porezni broj pružatelja usluga: 24060981-2-42
Tijelo koje je registriralo / tijelo koje je izdalo dozvolu i broj dozvole (ako postoji): Trgovački sud grada Budimpešte
Telefonski broj pružatelja usluga: +36 20 577 9859
Jezik ugovora: mađarski
Naziv, adresa, e-mail adresa pružatelja usluga hostinga: ShopRenter Kft. Adresa: 4028 Debrecen, Kassai út 129. Telefonski broj: 06704102535 06-1/234-5011 E-mail: info@shoprenter.hu Web stranica: www.shoprenter.hu
2.1. Pitanja koja nisu regulirana ovim Općim uvjetima poslovanja i tumačenje ovih Općih uvjeta poslovanja uređuju se prema mađarskom pravu, s posebnim naglaskom na odredbe Građanskog zakonika iz 2013. godine V. (“Ptk.”) i Zakona CVIII. iz 2001. godine o određenim pitanjima elektroničkih usluga trgovine i usluga informacijskog društva (Elker. tv.), kao i na odredbe Vladine uredbe 45/2014. (II. 26.) o detaljnim pravilima ugovora između potrošača i poduzeća. Za specifične proizvode primjenjuju se relevantne odredbe sektorskog zakonodavstva. Obvezujuće odredbe relevantnih zakona primjenjuju se na stranke bez posebnog uvjeta.
2.2. Ovi Opći uvjeti poslovanja stupaju na snagu 23. travnja 2024. i ostaju na snazi do opoziva. Pružatelj usluga objavljuje izmjene ovih Općih uvjeta poslovanja na web stranici i obavještava registrirane korisnike i/ili korisnike koji su prethodno kupovali o promjenama putem e-pošte. Izmjene ne utječu na prethodno sklopljene ugovore, tj. izmjene nemaju retroaktivni učinak.
2.3. Pružatelj usluga zadržava sva prava na web stranicu, bilo koji dio nje i sadržaj koji se na njoj pojavljuje, te na distribuciju web stranice. Zabranjeno je preuzimanje, elektroničko pohranjivanje, obrada i prodaja sadržaja koji se pojavljuje na web stranici ili bilo kojeg njegovog dijela bez pisanog pristanka Pružatelja usluga (osim ovog dokumenta i izjave o obradi podataka).
3. REGISTRACIJA / KUPNJA
3.1. U slučaju navođenja netočnih podataka ili podataka koji se odnose na drugu osobu tijekom korištenja usluge/naručivanja/pretplate, nastali elektronički ugovor može se pobijati pred sudom od strane ovlaštene stranke. U slučaju uspješnog pobijanja (uspjeha u postupku), ugovor postaje nevažeći od trenutka sklapanja, ili ako prikriva drugi ugovor, prava i obveze stranaka procjenjuju se na temelju prikrivenog ugovora.
3.2. Pružatelj usluga nije odgovoran za kašnjenje u isporuci ili druge probleme ili pogreške zbog netočnih i/ili nepreciznih podataka koje je dao Korisnik. Međutim, Pružatelj usluga obavještava Korisnike da nakon dogovora s Korisnikom i jasne identifikacije može ispraviti pogrešno unesene podatke u narudžbi kako bi se izbjeglo ometanje izdavanja računa i dostave.
3.3. Pružatelj usluga nije odgovoran za štetu nastalu ako Korisnik zaboravi svoju lozinku ili ako ona postane dostupna neovlaštenim osobama iz bilo kojeg razloga koji se ne može pripisati Pružatelju usluga (ako postoji registracija na stranici).
4. OPSEG PROIZVODA I USLUGA KOJE SE MOGU KUPITI I CIJENE
4.1. Prikazani proizvodi mogu se naručiti online (u određenim slučajevima telefonom) iz web trgovine. Cijene prikazane za proizvode su u forintama, bruto cijene (dakle, uključuju PDV propisan zakonom, ili ako Pružatelj usluga izdaje račun bez PDV-a, cijene su iznosi koje treba platiti), ali ne uključuju troškove vezane uz dostavu i plaćanje. Posebni troškovi pakiranja se ne zaračunavaju, osim ako Korisnik zatraži ukrasno ili drugo posebno pakiranje.
4.2. U web trgovini Pružatelj usluga detaljno navodi naziv proizvoda, njegov opis i prikazuje fotografiju proizvoda (ako je moguće).
4.3. Ako se uvede akcijska cijena, Pružatelj usluga u potpunosti obavještava Korisnike o akciji i njenom točnom trajanju. Pružatelj usluga postupa zakonito pri određivanju akcijskih cijena, u skladu s pravilima Zajedničke uredbe 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM o detaljnim pravilima za prikaz prodajne cijene i jedinične cijene proizvoda te naknade za usluge.
4.4. Ako se unatoč svoj pažnji Pružatelja usluga na web trgovini pojavi cijena za koju Pružatelj usluga nema namjeru sklopiti ugovor, Pružatelj usluga nije obvezan potvrditi narudžbu po toj cijeni, već može odbiti ponudu i ponuditi potvrdu po cijeni koju smatra prikladnom, nakon čega Korisnik ima pravo ne prihvatiti izmijenjenu ponudu.
Prema Građanskom zakoniku iz 2013. godine V. (Ptk.), ugovor nastaje uzajamnim i suglasnim izražavanjem volje stranaka. Ako se stranke ne mogu dogovoriti o ugovornim uvjetima, odnosno ako nema izjave koja uzajamno i suglasno izražava volju stranaka, ne možemo govoriti o valjano sklopljenom ugovoru iz kojeg bi proizlazila prava i obveze.
5. POSTUPAK NARUDŽBE
5.1. Nakon registracije, Korisnik se prijavljuje u web trgovinu/ili može započeti kupnju bez registracije.
5.2. Korisnik postavlja količinu proizvoda koje želi kupiti.
5.3. Korisnik stavlja odabrane proizvode u košaricu. Korisnik može u bilo kojem trenutku pregledati sadržaj košarice klikom na ikonu “košarica”.
5.4. Ako ne želi kupiti dodatne proizvode, Korisnik provjerava količinu proizvoda koje želi kupiti. Klikom na ikonu “brisanje - X” može izbrisati sadržaj košarice. Za konačno potvrđivanje količine, Korisnik klikne na ikonu “+/-”.
5.5. Korisnik unosi adresu za dostavu, zatim odabire način dostave/plaćanja, čije su vrste sljedeće:
5.5.1. Načini plaćanja:
Plaćanje pouzećem: Ako se naručeni proizvod dostavlja kurirskom službom ili na mjesto za preuzimanje paketa, Korisnik ima mogućnost platiti ukupan iznos narudžbe kuriru ili na mjestu za preuzimanje paketa gotovinom ili bankovnom karticom prilikom preuzimanja naručenog proizvoda(a).
Bankovnim prijenosom: Korisnik je dužan uplatiti iznos naručenih proizvoda na bankovni račun naveden u potvrdnom e-mailu u roku od 3 dana. Nakon što se iznos uplati na bankovni račun Pružatelja usluge, Korisnik ima pravo preuzeti proizvod(e) na način koji je odredio. (U opisu plaćanja Korisnik navodi broj računa na temelju kojeg vrši uplatu.)
Online bankovnom karticom: Korisnik ima mogućnost platiti ukupan iznos narudžbe online, bankovnom karticom putem sigurnog sustava plaćanja financijskog pružatelja usluga kojeg koristi Pružatelj usluge.
Plaćanje karticom putem SimplePay-a: Prihvaćam da će sljedeći osobni podaci pohranjeni u korisničkoj bazi podataka Art-Export 2020 Kft. (1149 Budimpešta, Várna utca 6.) na https://muveszellato.com/ biti preneseni OTP Mobil Kft. kao obrađivaču podataka. Podaci koje prenosi upravitelj podataka su sljedeći: Ime i adresa za naplatu, e-mail, telefonski broj. Priroda i svrha aktivnosti obrade podataka koju obavlja obrađivač podataka mogu se pogledati u SimplePay Obavijesti o obradi podataka na sljedećoj poveznici: https://simplepay.hu/adatkezelesi-tajekoztatok/
5.5.2. Troškovi dostave (bruto iznosi): Ovdje su dostupne cijene dostave: https://muveszellato.com/szallitas
5.6. Ukupan iznos za plaćanje sadrži sve troškove prema sažetku narudžbe i potvrdnom pismu. Korisnik je dužan bez odgode provjeriti je li kvaliteta i količina naručenog proizvoda(a) odgovarajuća, sukladno članku 6:127. Građanskog zakonika. Dostava proizvoda obavlja se radnim danima između 8-17 sati.
5.7. Nakon unosa podataka, Korisnik može poslati svoju narudžbu klikom na gumb “naručujem”, ali prije toga može još jednom provjeriti unesene podatke, kao i poslati napomenu uz svoju narudžbu ili putem e-maila obavijestiti nas o drugim željama vezanim uz narudžbu.
5.8. Korisnik prihvaća narudžbom da je, sukladno članku 15. Vladine uredbe 45/2014. (II. 26.) i drugim uvjetima (npr. članak 20.), narudžbom nastala obveza plaćanja.
5.9. Ispravak pogrešaka pri unosu podataka: Korisnik se u svakom slučaju može vratiti u prethodnu fazu prije završetka procesa narudžbe, gdje može ispraviti unesene podatke. Detaljno: Tijekom narudžbe moguće je pregledati i mijenjati sadržaj košarice, ako košarica ne sadrži željenu količinu za narudžbu, Korisnik može unijeti željeni broj komada u polje za unos podataka u stupcu količina. Ako Korisnik želi izbrisati proizvode u košarici, klikne na gumb “X” “brisanje”. Tijekom narudžbe Korisnik ima kontinuiranu mogućnost ispravljanja/brisanja unesenih podataka. Korisnik ima mogućnost zatražiti ispravak eventualnih pogrešaka i nakon slanja narudžbe telefonom ili e-mailom.
5.10. Korisnik prima potvrdu putem e-maila nakon slanja narudžbe. Ako ova potvrda ne stigne Korisniku u očekivanom roku ovisno o prirodi usluge, ali najkasnije u roku od 48 sati od slanja narudžbe Korisnika, Korisnik je oslobođen obveze ponude ili ugovorne obveze. Narudžba i njezina potvrda smatraju se zaprimljenima od strane Pružatelja usluge, odnosno Korisnika, kada im postanu dostupne. Pružatelj usluge isključuje odgovornost za potvrdu ako potvrda ne stigne na vrijeme jer je Korisnik dao pogrešnu e-mail adresu tijekom registracije ili ne može primiti poruku zbog popunjenosti prostora za pohranu povezanog s njegovim računom.
5.11. Korisnik prihvaća da je potvrda navedena u prethodnoj točki samo automatska potvrda i ne stvara ugovor. Ugovor se sklapa kada Pružatelj usluge obavijesti Korisnika u drugom e-mailu o detaljima narudžbe i očekivanom izvršenju nakon automatske potvrde navedene u prethodnoj točki.
6. OBRADA I IZVRŠENJE NARUDŽBI
6.1. Obrada narudžbi odvija se u radno vrijeme. Narudžbu je moguće predati i izvan vremena označenog za obradu narudžbe, ako se to dogodi nakon isteka radnog vremena, obrada će se izvršiti sljedećeg radnog dana. Pružatelj usluge u svakom slučaju elektroničkim putem potvrđuje kada može izvršiti vašu narudžbu.
6.2. Opći rok za izvršenje je 2-5 radnih dana od sklapanja ugovora.
6.3. Na temelju kupoprodajnog ugovora, Pružatelj usluge je dužan prenijeti vlasništvo nad stvari, a Korisnik je dužan platiti kupovnu cijenu i preuzeti stvar.
6.4. Ako je prodavatelj poduzeće, a kupac potrošač, i prodavatelj se obvezuje dostaviti stvar kupcu, rizik prelazi na kupca kada kupac ili treća osoba koju je on odredio, a koja nije prijevoznik, preuzme stvar. Rizik prelazi na kupca u trenutku predaje prijevozniku ako je kupac ovlastio prijevoznika, a prodavatelj nije predložio tog prijevoznika.
6.5. U slučaju kašnjenja Pružatelja usluge, Korisnik ima pravo odrediti naknadni rok. Ako prodavatelj ne izvrši isporuku unutar naknadnog roka, kupac ima pravo raskinuti ugovor.
6.6. Korisnik ima pravo raskinuti ugovor bez određivanja naknadnog roka ako a) je Pružatelj usluge odbio izvršiti ugovor; ili b) ugovor treba izvršiti prema dogovoru stranaka ili zbog prepoznatljive svrhe usluge u određeno vrijeme - i ne u neko drugo vrijeme.
6.7. Ako Pružatelj usluge ne ispuni svoju ugovornu obvezu jer proizvod naveden u ugovoru nije dostupan, dužan je o tome bez odgode obavijestiti Korisnika, te bez odgode vratiti iznos koji je Korisnik uplatio, kao i osigurati da Korisnik može ostvariti druga prava koja mu po zakonu pripadaju u slučaju neispunjenja ugovora.
6.8. Pružatelj usluge skreće pozornost Korisnicima da ako Korisnik ne preuzme uredno isporučene naručene proizvode (neovisno o načinu plaćanja), krši ugovor, točnije prema članku 6:156. § (1) Građanskog zakonika, pada u zakašnjenje.
To znači da Pružatelj usluge prema pravilima poslovodstva bez naloga - ako Potrošač ne naznači namjeru odustajanja (i ne da izjavu želi li preuzeti naručene proizvode) - naplaćuje uobičajene troškove skladištenja povezane s proizvodom(ima) i troškove dostave (u oba smjera) Korisnicima.
Pružatelj usluge skreće pozornost Korisnicima da će u svrhu ostvarivanja tako nastalih pravnih zahtjeva koristiti pomoć agencije za naplatu potraživanja i/ili odvjetnika, tako da i drugi (pravni) troškovi nastali zbog kršenja ugovora (čak i naknade za postupak platnog naloga) padaju na teret Korisnika.
7. PRAVO NA ODUSTAJANJE
7.1. Prema regulativi Direktive 2011/83/EU Europskog parlamenta i Vijeća te Vladine uredbe 45/2014. (II.26.) o detaljnim pravilima za ugovore između potrošača i poduzeća, Potrošač ima pravo na odustajanje bez obrazloženja.
Potrošač može ostvariti pravo na odustajanje ili raskid a) u slučaju ugovora o prodaji proizvoda aa) za proizvod, ab) u slučaju prodaje više proizvoda, ako se isporuka pojedinih proizvoda odvija u različito vrijeme, za zadnje isporučeni proizvod, ac) u slučaju proizvoda koji se sastoji od više dijelova ili komada, za zadnje isporučeni dio ili komad, ad) ako se proizvod mora isporučivati redovito u određenom razdoblju, za prvu isporuku, u roku od četrnaest dana od dana kada potrošač ili treća osoba koju je potrošač odredio, a koja nije prijevoznik, preuzme proizvod.
Ako Pružatelj usluge ne ispuni ovu obvezu obavještavanja, rok od 14 dana za odustajanje produžuje se za dvanaest mjeseci. Ako Pružatelj usluge pruži informacije u roku od 14 dana od dana primitka proizvoda ili sklapanja ugovora o pružanju usluge, ali nakon isteka 14 dana, rok za odustajanje ističe 14 dana od dana kada je potrošač primio te informacije.
7.2. Potrošač može ostvariti pravo na odustajanje jasnom izjavom o tome ili pomoću obrasca za izjavu o odustajanju utvrđenog u Prilogu 2. Vladine uredbe 45/2014. (II.26.).
7.3. Rok za odustajanje ističe nakon 14 dana od dana kada Potrošač ili treća osoba koju je Potrošač odredio, a koja nije prijevoznik, preuzme proizvod.
7.4. Potrošač može ostvariti pravo na odustajanje i u razdoblju između dana sklapanja ugovora i dana preuzimanja proizvoda.
7.5. Izravne troškove povrata proizvoda snosi Potrošač, poduzeće nije preuzelo te troškove.
7.6. U slučaju ostvarivanja prava na odustajanje, Potrošač ne snosi nikakve druge troškove osim izravnih troškova povrata proizvoda.
7.7. Potrošač nema pravo na odustajanje u slučaju proizvoda koji nisu unaprijed proizvedeni, a koji su proizvedeni prema uputama Potrošača ili na njegov izričit zahtjev, ili u slučaju proizvoda koji su jasno personalizirani za Potrošača.
7.8. Potrošač također ne može ostvariti pravo na odustajanje (potpuni popis iznimki prema uredbi):
a) u slučaju ugovora o pružanju usluga, nakon što je usluga u potpunosti izvršena, međutim, ako ugovor stvara obvezu plaćanja za potrošača, samo ako je izvršenje započelo uz izričiti prethodni pristanak potrošača i uz njegovu potvrdu da je svjestan da će izgubiti pravo na odustajanje nakon što poduzeće u potpunosti izvrši ugovor;
b) u pogledu robe ili usluga čija cijena ili naknada ovisi o fluktuacijama na financijskom tržištu koje poduzeće ne može kontrolirati i koje se mogu pojaviti unutar roka za odustajanje utvrđenog u članku 20. stavku 2.;
c) u slučaju robe koja nije unaprijed proizvedena i koja je proizvedena prema uputama potrošača ili na njegov izričit zahtjev, ili u slučaju robe koja je jasno personalizirana za potrošača;
d) u pogledu pokvarljive robe ili robe s kratkim rokom trajanja;
e) u pogledu zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga nakon što je otvorena nakon isporuke;
f) u pogledu robe koja je po svojoj prirodi nakon isporuke neodvojivo pomiješana s drugim proizvodima;
g) u pogledu alkoholnih pića čija je cijena dogovorena u vrijeme sklapanja ugovora o prodaji, a čija se isporuka može izvršiti tek nakon 30 dana i čija stvarna vrijednost ovisi o fluktuacijama na tržištu koje poduzeće ne može kontrolirati;
h) u slučaju ugovora o uslugama kada poduzeće na izričit zahtjev potrošača posjećuje potrošača radi obavljanja hitnih popravaka ili održavanja;
i) u pogledu prodaje zapečaćenih audio ili video snimki ili računalnog softvera koji su otvoreni nakon isporuke;
j) u pogledu novina, časopisa i periodičnih publikacija, osim za pretplatničke ugovore;
k) u slučaju ugovora sklopljenih na javnoj dražbi;
l) u pogledu
8. JAMSTVO
Neispravno izvršenje
Obveznik izvršava neispravno ako usluga u trenutku izvršenja ne ispunjava kvalitativne zahtjeve utvrđene ugovorom ili zakonom. Obveznik ne izvršava neispravno ako je korisnik znao za nedostatak u trenutku sklapanja ugovora ili je trebao znati za nedostatak u trenutku sklapanja ugovora.
U ugovoru između potrošača i poduzetnika ništavna je odredba koja odstupa od odredbi ovog poglavlja o jamstvu za materijalne nedostatke i jamstvu na štetu potrošača.
Korisnik koji se smatra poduzetnikom: osoba koja djeluje u okviru svoje struke, samostalnog zanimanja ili poslovne djelatnosti.
Jamstvo za materijalne nedostatke
8.1. U kojem slučaju Korisnik može ostvariti svoje pravo na jamstvo za materijalne nedostatke?
Korisnik može ostvariti pravo na jamstvo za materijalne nedostatke protiv Pružatelja usluga u slučaju neispravnog izvršenja Pružatelja usluga prema pravilima Građanskog zakonika.
8.2. Koja prava pripadaju Korisniku na temelju njegovog zahtjeva za jamstvo za materijalne nedostatke?
Korisnik može - prema vlastitom izboru - ostvariti sljedeće zahtjeve za jamstvo za materijalne nedostatke: može zatražiti popravak ili zamjenu, osim ako je ispunjenje zahtjeva koji je Korisnik odabrao nemoguće ili bi uzrokovalo nerazmjerne dodatne troškove poduzeću u usporedbi s ispunjenjem drugog zahtjeva. Ako nije zatražio ili nije mogao zatražiti popravak ili zamjenu, može zatražiti razmjerno smanjenje naknade ili - u krajnjem slučaju - može raskinuti ugovor. Može prijeći s odabranog prava jamstva za materijalne nedostatke na drugo, ali troškove prijelaza snosi Korisnik, osim ako je to bilo opravdano ili ga je uzrokovalo poduzeće.
Potrošač ima pravo - u skladu s težinom kršenja ugovora - zatražiti razmjerno smanjenje naknade ili raskinuti ugovor o prodaji i u sljedećim slučajevima: a) ako poduzeće nije izvršilo popravak ili zamjenu, ili ih je izvršilo, ali nije izvršilo uklanjanje i ponovnu instalaciju, djelomično ili u cijelosti, ili je odbilo uskladiti robu s ugovorom; b) ako se ponovio nedostatak u izvršenju, unatoč pokušaju poduzeća da uskladi robu s ugovorom; c) ako je nedostatak u izvršenju toliko ozbiljan da opravdava trenutno smanjenje cijene ili trenutni raskid ugovora o prodaji; ili d) ako poduzeće nije preuzelo obvezu usklađivanja robe s ugovorom, ili je iz okolnosti očito da poduzeće neće uskladiti robu s ugovorom u razumnom roku ili bez značajnog narušavanja interesa potrošača.
Ako se potrošač poziva na neispravno izvršenje kako bi raskinuo ugovor o prodaji, poduzeće snosi teret dokazivanja da je nedostatak neznatan.
Potrošač ima pravo zadržati preostali dio kupovne cijene - u skladu s težinom kršenja ugovora - djelomično ili u cijelosti sve dok poduzeće ne ispuni svoje obveze vezane uz usklađenost izvršenja s ugovorom i neispravno izvršenje.
Razuman rok za popravak ili zamjenu robe računa se od trenutka kada je potrošač obavijestio poduzeće o nedostatku.
Potrošač mora staviti robu na raspolaganje poduzeću radi popravka ili zamjene.
Poduzeće mora o vlastitom trošku osigurati preuzimanje zamijenjene robe. Ako popravak ili zamjena zahtijevaju uklanjanje robe koja je bila instalirana u skladu s njezinom prirodom i svrhom prije nego što je nedostatak postao vidljiv, obveza popravka ili zamjene uključuje uklanjanje neusklađene robe i instalaciju zamjenske ili popravljene robe ili snošenje troškova uklanjanja i instalacije.
Smanjenje naknade je razmjerno ako je njegov iznos jednak razlici između vrijednosti robe koju bi potrošač primio u slučaju ispravnog izvršenja ugovora i vrijednosti robe koju je potrošač stvarno primio.
Pravo potrošača na raskid ugovora o prodaji na temelju jamstva za materijalne nedostatke ostvaruje se izjavom upućenom poduzeću koja izražava odluku o raskidu.
Ako se neispravno izvršenje odnosi samo na određeni dio robe isporučene prema ugovoru o prodaji i postoje uvjeti za ostvarivanje prava na raskid ugovora u vezi s tim dijelom, potrošač može raskinuti ugovor o prodaji samo u odnosu na neispravnu robu, ali može raskinuti i u odnosu na bilo koju drugu robu kupljenu zajedno s tom robom ako se od potrošača ne može razumno očekivati da zadrži samo robu koja je u skladu s ugovorom.
Ako potrošač raskine ugovor o prodaji u cijelosti ili u odnosu na dio robe isporučene prema ugovoru o prodaji, tada a) potrošač mora vratiti robu poduzeću o trošku poduzeća; i b) poduzeće mora odmah vratiti potrošaču kupovnu cijenu plaćenu za predmetnu robu čim primi robu ili dokaz o vraćanju robe.
8.3. U kojem roku Korisnik može ostvariti svoje pravo na jamstvo za materijalne nedostatke?
Korisnik (ako se smatra potrošačem) dužan je prijaviti nedostatak odmah nakon što ga otkrije, ali ne kasnije od dva mjeseca od otkrivanja nedostatka. Međutim, skrećemo vam pozornost da više ne možete ostvariti svoja prava na jamstvo za materijalne nedostatke nakon isteka roka zastare od dvije godine (u slučaju poduzeća ili rabljenih proizvoda 1 godine) od izvršenja ugovora. (U slučaju proizvoda s rokom trajanja, jamstvo za materijalne nedostatke može se ostvariti do isteka roka trajanja).
U slučaju robe s digitalnim elementima, ako ugovor o prodaji predviđa kontinuiranu isporuku digitalnog sadržaja ili digitalne usluge tijekom određenog vremenskog razdoblja, poduzeće odgovara za nedostatak robe povezan s digitalnim sadržajem ili digitalnom uslugom koji se pojavi ili postane vidljiv a) unutar dvije godine od isporuke robe, u slučaju kontinuirane isporuke u trajanju do dvije godine; ili b) tijekom cijelog razdoblja kontinuirane isporuke, u slučaju kontinuirane isporuke u trajanju dužem od dvije godine.
8.4. Protiv koga Korisnik može ostvariti svoje pravo na jamstvo za materijalne nedostatke?
Korisnik može ostvariti svoje pravo na jamstvo za materijalne nedostatke protiv Pružatelja usluga.
8.5. Koji su drugi uvjeti za ostvarivanje prava na jamstvo za materijalne nedostatke (ako se Korisnik smatra Potrošačem)?
Unutar 1 godine od izvršenja, za ostvarivanje prava na jamstvo za materijalne nedostatke nema drugih uvjeta osim prijave nedostatka, ako Korisnik dokaže da je proizvod ili uslugu pružilo poduzeće koje upravlja web trgovinom. Međutim, nakon isteka 1 godine od izvršenja, Korisnik mora dokazati da je nedostatak koji je Korisnik otkrio postojao već u trenutku izvršenja.
Jamstvo za proizvod
8.6. U kojem slučaju Potrošač može ostvariti svoje pravo na jamstvo za proizvod i koja prava pripadaju Potrošaču na temelju njegovog zahtjeva za jamstvo za proizvod?
U slučaju nedostatka pokretne stvari, Potrošač može - prema vlastitom izboru - ostvariti svoje pravo na jamstvo za materijalne nedostatke ili podnijeti zahtjev za jamstvo za proizvod prema pravilima Građanskog zakonika.
Kao zahtjev za jamstvo za proizvod, Potrošač može zatražiti popravak ili zamjenu neispravnog proizvoda.
8.7. Protiv koga Potrošač može ostvariti svoje pravo na jamstvo za proizvod?
Svoja prava na jamstvo za proizvod može ostvariti protiv proizvođača ili distributera proizvoda (u daljnjem tekstu zajedno: proizvođač).
8.8. U kojem se slučaju proizvod smatra neispravnim?
Proizvod je neispravan ako ne ispunjava važeće zahtjeve kvalitete u trenutku stavljanja na tržište ili ako ne posjeduje svojstva navedena u opisu koji je dao proizvođač.
8.9. U kojem roku Potrošač može ostvariti svoje pravo na jamstvo za proizvod?
Potrošač može ostvariti svoje pravo na jamstvo za proizvod u roku od dvije godine od stavljanja proizvoda na tržište od strane proizvođača. Nakon isteka ovog roka, gubi to pravo.
8.10. Koje pravilo o teretu dokazivanja vrijedi u slučaju ostvarivanja prava na jamstvo za proizvod?
U slučaju ostvarivanja prava na jamstvo za proizvod, Vi morate dokazati da je nedostatak proizvoda postojao u trenutku stavljanja na tržište od strane proizvođača.
8.11. U kojem slučaju je proizvođač oslobođen obveze jamstva za proizvod?
Proizvođač je oslobođen obveze jamstva za proizvod ako može dokazati da: - proizvod nije proizveo ili stavio na tržište u okviru svoje poslovne djelatnosti, ili - nedostatak nije bio prepoznatljiv prema stanju znanosti i tehnike u trenutku stavljanja na tržište, ili - nedostatak proizvoda proizlazi iz primjene zakona ili obveznog službenog propisa.
Proizvođaču je dovoljno dokazati jedan razlog za oslobođenje.
Skrećem vam pozornost da Potrošač može istovremeno i paralelno ostvarivati pravo na jamstvo za materijalne nedostatke protiv poduzeća i pravo na jamstvo za proizvod protiv proizvođača za isti nedostatak. U slučaju uspješnog ostvarivanja prava na jamstvo za proizvod, Potrošač može ostvariti svoje pravo na jamstvo za materijalne nedostatke za zamijenjeni proizvod ili dio proizvoda koji je popravljen samo protiv proizvođača.
8.12. U slučaju ugovora između potrošača i poduzeća, pretpostavlja se, dok se ne dokaže suprotno, da je nedostatak koji je potrošač otkrio unutar 1 godine nakon izvršenja postojao već u trenutku izvršenja, osim ako je ova pretpostavka nespojiva s prirodom stvari ili karakterom nedostatka. Na temelju toga, Pružatelj usluga nije odgovoran za jamstvo ili jamstvo ako može dokazati da je šteta nastala zbog neispravnog ili nemarnog rukovanja, prekomjerne uporabe ili utjecaja koji se razlikuju od navedenih, odnosno zbog nepravilne uporabe proizvoda nakon prijenosa rizika od štete.
9. POSTUPAK U SLUČAJU ZAHTJEVA ZA JAMSTVO
(U SLUČAJU KORISNIKA KOJI SE SMATRAJU POTROŠAČIMA)
9.1. U ugovoru između potrošača i poduzeća, sporazum stranaka ne može odstupati od odredbi Uredbe Ministarstva nacionalnog gospodarstva 19/2014. (IV. 29.) o postupovnim pravilima za rješavanje zahtjeva za jamstvo i jamstvo za proizvode prodane u okviru ugovora između potrošača i poduzeća na štetu Potrošača.
9.2. Potrošač je dužan dokazati sklapanje ugovora (računom ili čak samo potvrdom o plaćanju).
9.3. Troškovi povezani s ispunjenjem obveze jamstva snosi Pružatelj usluga (članak 6:166. Građanskog zakonika).
9.4. Pružatelj usluga dužan je sastaviti zapisnik o zahtjevu za jamstvo ili jamstvo koji je Potrošač prijavio.
9.5. Kopija zapisnika mora se bez odgode dostaviti Potrošaču na dokaziv način.
9.6. Ako Pružatelj usluga ne može izjaviti o mogućnosti ispunjenja zahtjeva Potrošača za jamstvo ili jamstvo u trenutku prijave, dužan je obavijestiti Potrošača o svom stajalištu - u slučaju odbijanja zahtjeva, o razlozima odbijanja i mogućnosti obraćanja tijelu za mirenje - u roku od pet radnih dana na dokaziv način.
9.7. Pružatelj usluga dužan je čuvati zapisnik tri godine od dana sastavljanja i predočiti ga nadzornom tijelu na zahtjev.
9.8. Pružatelj usluga mora nastojati izvršiti popravak ili zamjenu u roku od najviše petnaest dana. Ako popravak ili zamjena traje duže od 15 dana, Pružatelj usluga dužan je obavijestiti potrošača o očekivanom trajanju popravka ili zamjene. Obavijest se daje elektroničkim putem ili na drugi način prikladan za dokazivanje primitka od strane potrošača, uz prethodni pristanak potrošača.
10.1. Pružatelj usluga ima pravo angažirati suradnike za izvršenje svoje obveze. Za njihovo nezakonito ponašanje odgovara u potpunosti, kao da je sam počinio nezakonito ponašanje.
10.2. Ako bilo koji dio ovih Općih uvjeta poslovanja postane nevažeći, nezakonit ili neprovediv, to ne utječe na valjanost, zakonitost i provedivost preostalih dijelova.
10.3. Ako Pružatelj usluga ne ostvari svoje pravo prema ovim Općim uvjetima poslovanja, propuštanje ostvarivanja prava ne smatra se odricanjem od tog prava. Odricanje od bilo kojeg prava valjano je samo uz iz
10.4. Pružatelj usluge i Korisnik pokušavaju riješiti svoje sporove mirnim putem.
10.5. Strane utvrđuju da web trgovina Pružatelja usluge posluje u Mađarskoj i ovdje se obavlja njezino održavanje. Budući da se stranici može pristupiti i iz drugih zemalja, korisnici izričito prihvaćaju da je u odnosu između korisnika i Pružatelja usluge mjerodavno mađarsko pravo. Ako je korisnik Potrošač, tada je prema članku 26. stavku 1. Zakona o parničnom postupku u sporovima koji proizlaze iz ovog ugovora protiv Potrošača isključivo nadležan sud prema domaćem prebivalištu tuženika (Potrošača).
10.6. Pružatelj usluge ne primjenjuje različite opće uvjete pristupa proizvodima dostupnim u web trgovini iz razloga povezanih s državljanstvom, mjestom prebivališta ili poslovnog nastana Korisnika.
10.7. Pružatelj usluge - u pogledu načina plaćanja koje prihvaća - ne primjenjuje različite uvjete za platne transakcije iz razloga povezanih s državljanstvom, mjestom prebivališta ili poslovnog nastana Korisnika, mjestom vođenja računa za plaćanje, mjestom poslovnog nastana pružatelja platnih usluga ili mjestom izdavanja platnog instrumenta unutar Unije.
10.8. Pružatelj usluge je u skladu s UREDBOM (EU) 2018/302 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA o rješavanju pitanja neopravdanoga geografskog blokiranja i drugih oblika diskriminacije na unutarnjem tržištu na temelju državljanstva, mjesta boravišta ili mjesta poslovnog nastana klijenata te o izmjeni uredbi (EZ) br. 2006/2004 i (EU) 2017/2394 i Direktive 2009/22/EZ.
11. POSTUPAK RJEŠAVANJA PRITUŽBI (ZA KORISNIKE KOJI SE SMATRAJU POTROŠAČIMA)
11.1. Cilj naše trgovine je ispuniti sve narudžbe odgovarajuće kvalitete, uz potpuno zadovoljstvo naručitelja. Ako Korisnik ipak ima pritužbu vezanu uz ugovor ili njegovo izvršenje, može je priopćiti telefonom, e-poštom ili poštom na gore navedene kontakte.
11.2. Pružatelj usluge odmah ispituje usmenu pritužbu i po potrebi je rješava. Ako kupac nije suglasan s rješavanjem pritužbe ili ako nije moguće odmah istražiti pritužbu, Pružatelj usluge odmah sastavlja zapisnik o pritužbi i svom stajalištu o njoj te predaje kopiju kupcu.
11.3. Pružatelj usluge odgovara na pisanu pritužbu u roku od 30 dana pismenim putem i poduzima korake za njezino priopćavanje. Obrazlaže svoje stajalište kojim odbija pritužbu. Zapisnik o pritužbi i kopiju odgovora čuva 3 godine te ih na zahtjev pokazuje nadzornim tijelima.
11.4. Obavještavamo vas da u slučaju odbijanja vaše pritužbe možete pokrenuti postupak pred službenim ili arbitražnim tijelom, kako slijedi (Pružatelj usluge nije dao opću izjavu o podvrgavanju):
11.5. Potrošač se može obratiti tijelu za zaštitu potrošača: Prema člancima 45/A. § (1)-(3) Zakona o zaštiti potrošača i Vladine uredbe 387/2016. (XII. 2.) o imenovanju tijela za zaštitu potrošača, županijski uredi djeluju kao opća tijela za zaštitu potrošača: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok
11.6. U slučaju pritužbe, Potrošač ima mogućnost obratiti se arbitražnom vijeću, čije kontakte možete pronaći ovdje:
Ime arbitražnog vijeća |
Sjedište, adresa arbitražnog vijeća |
Područje nadležnosti |
Arbitražno vijeće Budimpešte |
Adresa: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. |
Budimpešta |
Arbitražno vijeće županije Baranya |
Adresa: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36. |
Županija Baranya, Somogy, Tolna |
Arbitražno vijeće županije Borsod-Abaúj-Zemplén |
Adresa: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. |
Županija Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád |
Arbitražno vijeće županije Csongrád-Csanád |
Adresa: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. |
Županija Békés, Bács-Kiskun, Csongrád-Csanád |
Arbitražno vijeće županije Fejér |
Adresa: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6. |
Županija Fejér, Komárom-Esztergom, Veszprém |
Arbitražno vijeće županije Győr-Moson-Sopron |
Adresa: 9021 Győr, Szent István út 10/a. |
Županija Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala |
Arbitražno vijeće županije Hajdú-Bihar |
Adresa: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. |
Županija Jász-Nagykun-Szolnok, Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg |
Arbitražno vijeće županije Pest |
Adresa: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2. |
Županija Pest |
11.7. Arbitražno vijeće je nadležno za izvansudsko rješavanje potrošačkih sporova. Zadaća arbitražnog vijeća je pokušati postići nagodbu između stranaka radi rješavanja potrošačkog spora, a u slučaju neuspjeha donosi odluku u predmetu kako bi osiguralo jednostavno, brzo, učinkovito i ekonomično ostvarivanje potrošačkih prava. Arbitražno vijeće na zahtjev Potrošača ili Pružatelja usluge savjetuje o pravima i obvezama Potrošača.
U postupku pred arbitražnim vijećem, u nedostatku nagodbe, vijeće o meritumu predmeta: a) donosi odluku koja sadrži obvezu ako je aa) zahtjev utemeljen, a poduzeće je - u svojoj općoj izjavi o podvrgavanju prema članku 36/C. registriranoj pri arbitražnom vijeću ili komori, odnosno objavljenoj u svojoj komercijalnoj komunikaciji - priznalo odluku arbitražnog vijeća kao obvezujuću za sebe na početku postupka ili najkasnije do donošenja odluke, ili ab) poduzeće nije dalo izjavu o podvrgavanju, ali je zahtjev utemeljen i potraživanje potrošača koje se želi ostvariti - ni u zahtjevu ni u trenutku donošenja odluke koja sadrži obvezu - ne prelazi dvjesto tisuća forinti, ili b) daje preporuku ako je zahtjev utemeljen, ali je poduzeće na početku postupka izjavilo da ne priznaje odluku vijeća kao obvezujuću, odnosno ako uopće nije dalo izjavu o priznanju odluke vijeća.
11.8. U slučaju prekograničnog potrošačkog spora vezanog uz online kupoprodajni ili online ugovor o uslugama nadležno je arbitražno vijeće koje djeluje pri komori koju je odredio ministar nadležan za zaštitu potrošača.
11.9. U slučaju pritužbe Potrošač može koristiti platformu EU-a za online rješavanje sporova. Korištenje platforme zahtijeva jednostavnu registraciju u sustavu Europske komisije klikom ovdje. Nakon toga, Potrošač može podnijeti pritužbu putem online web stranice na adresi: http://ec.europa.eu/odr
11.10. Poduzeće ima obvezu suradnje u postupku pred arbitražnim vijećem, u okviru koje je dužno poslati svoj odgovor arbitražnom vijeću u roku i sa sadržajem navedenim u Zakonu o zaštiti potrošača. Uz iznimku primjene Uredbe (EU) br. 524/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 21. svibnja 2013. o online rješavanju potrošačkih sporova i izmjeni Uredbe (EZ) br. 2006/2004 i Direktive 2009/22/EZ, poduzeće je dužno osigurati sudjelovanje osobe ovlaštene za postizanje nagodbe na ročištu. Na online ročištu, predstavnik poduzeća ovlašten za postizanje nagodbe dužan je sudjelovati online. Ako potrošač zatraži osobno ročište, predstavnik poduzeća ovlašten za postizanje nagodbe dužan je sudjelovati barem online na ročištu.
11.11. Ako se Potrošač ne obrati arbitražnom vijeću ili postupak nije doveo do rezultata, Potrošač ima mogućnost obratiti se sudu radi rješavanja spora. Postupak se pokreće tužbom koja mora sadržavati sljedeće informacije: • nadležni sud; • ime, prebivalište i procesni položaj stranaka i njihovih zastupnika; • pravo koje se želi ostvariti, s navodom činjenica na kojima se temelji i njihovih dokaza; • podatke iz kojih se može utvrditi nadležnost i mjesna nadležnost suda; • jasan zahtjev za odluku suda.
Uz tužbu treba priložiti ispravu ili njezinu kopiju na čiji se sadržaj poziva kao dokaz.
12.1. Budući da se https://muveszellato.com/ kao web stranica smatra autorskim djelom, zabranjeno je preuzimanje (umnožavanje), ponovno javno priopćavanje, korištenje na drugi način, elektroničko pohranjivanje, obrada i prodaja sadržaja koji se pojavljuju na web stranici https://muveszellato.com/ ili bilo kojeg njegovog dijela bez pisanog pristanka Pružatelja usluge - osim pravnih dokumenata, jer Korisnik može preuzeti, pohraniti u bilo kojem obliku Opće uvjete poslovanja i politiku privatnosti bez ikakvih uvjeta i ograničenja.
12.2. Bilo koji materijal s web stranice https://muveszellato.com/ i iz njezine baze podataka može se preuzeti čak i uz pisani pristanak samo uz navođenje reference na dotičnu web stranicu.
12.3. Pružatelj usluge zadržava sva prava na sve elemente svoje usluge, na svoje nazive domena, na s njima formirane sekundarne nazive domena te na svoje internetske oglasne površine.
12.4. Zabranjeno je prilagođavanje ili povratni inženjering sadržaja ili pojedinih dijelova web stranice https://muveszellato.com/; nepošteno stvaranje korisničkih identifikatora i lozinki; korištenje bilo koje aplikacije kojom se web stranica https://muveszellato.com/ ili bilo koji njezin dio može modificirati ili indeksirati.
12.5. Naziv https://muveszellato.com/ uživa autorskopravnu zaštitu, njegova upotreba, osim navođenja, moguća je samo uz pisani pristanak Pružatelja usluge.
12.6. Korisnik prima na znanje da u slučaju korištenja bez dozvole za korištenje Pružatelju usluge pripada ugovorna kazna. Iznos ugovorne kazne je 60.000 Ft bruto po slici, odnosno 20.000 Ft bruto po riječi. U slučaju povrede autorskih prava Pružatelj usluge primjenjuje javnobilježničku potvrdu činjeničnog stanja, čiji iznos također prenosi na korisnika koji krši prava.
Politika privatnosti web stranice dostupna je na sljedećoj stranici: https://muveszellato.com//adatvedelem
Budimpešta, 23. travnja 2024.
Obrazac za izjavu o odustanku
(ispunite i vratite samo ako želite odustati od ugovora)
Primatelj (ime, poštanska adresa, e-mail adresa, broj faksa, broj telefona): Art-Export 2020 Kft., 1149 Budapest, Várna utca 6., info@artexport.hr, +36 20 577 9859
Dolje potpisani izjavljuje da odustaje od kupoprodaje sljedeće robe:
Datum narudžbe / datum primitka: 2024.09.14.
Ime potrošača:
Adresa potrošača:
Potpis potrošača (samo u slučaju obavijesti u papirnatom obliku):
Datum: 2024.09.14.